Historisk kamp

Postet av Jan Roar Jensen den 20. Apr 2023

Snøen ligger enda rundt banen, men det gjør ingen ting da det var en historisk kamp på kunstgressbanen i Hof.

Det er første gang den spilles en 11er kamp på kunstgressbanen der det er et rent Hof lag. Kunstgressbanen har vært åpen siden sommeren 2016.

Pga HSH har ikke Hof hatt et 11er lag siden 2005 da Kvinnelaget ble slått sammen og deltok i 3 div.

Hof stilte i dag med disse spillerne:

1 Leander Hagen Hurv
4 Simen Gjesmoe Follerås KAPTEIN
5 Sebastian Brovold
4 Truls Rønneberg Furuheim
13 Malin Sundhaug Olsen
5 Daniella Hallberg-Kolstad
8 Alette Volden
12 Hannah Flåten Sørum
19 Emilian Lie
3 Noah Wike-Michelsen
9 Mohammad Barkawi
4 Truls Rønneberg Furuheim

Innbyttere

5 Ludvig Sveen-Larsson
18 Leander Jensen-Reinertsen
11 Magnus Grennæs Korslund

Eik Tønsberg slo Hof 3-2 i en spennende kamp på Kunstgressbanen i Hof. Eik Tønsberg gikk hardt ut og tok ledelsen tidlig i kampen med et mål etter bare 5 minutters spill. Hof prøvde å svare tilbake, men det var Eik Tønsberg som økte ledelsen sin til 2-0 etter 24 minutters spill. Eik Tønsberg dominerte kampen, og scoret sitt tredje mål like etter andre omgang startet, da kampen så ut til å være avgjort.

Likevel ga ikke Hof opp, og Ludvig Sveen-Larsson (som har vært skadet i over 1 år pga korsbåndskade) score et mål i det 42. minuttet for å redusere til 3-1. Hof fortsatte å presse og klarte å score et mål til i det 52. minuttet av Sebastian Brovold, noe som gjorde det til en spennende avslutning på kampen.

Eik Tønsberg fikk et rødt kort i det 65. minuttet, noe som gjorde situasjonen vanskeligere for bortelaget. Hof fortsatte å presse på for en utligning, men Eik Tønsberg klarte å holde unna og vant kampen 3-2.