Innsatspokalen tildelt #fotballyst

Postet av Hof IL den 15. Mar 2022

Hvert år deler Hof IL ut Grete og Johan Lysakers innsatspokal. Pokalen er en vandrepokal og har «vandret rundt» blant ildsjeler, utøvere, tillitsvalgte, trenere og lag siden 1984. Mottaker er en som gjennom det foregående år har gjort en ekstra innsats for idrettslaget eller prestert spesielt godt i sin idrett.

Det er hovedstyret som velger kandidat etter nominasjon fra gruppene. I to år har aktiviteten i idrettslaget lidd under Koronaen. For 2020 ble ikke pokalen delt ut.
Men for 2021 hadde vi igjen funnet en god kandidat, og det var ingen tvil om at disse to gutta fortjener en påskjønnelse for sin innsats!

Leder Eira Weseth delte ut pokalen til Jan Roar Jensen og Audun Follerås.

Følgende beskrivelse ble gitt for tildelingen:

I Hof idrettslag har vi to personer som bidrar sterkt til å holde barn og unge i aktivitet. Begge har i mange år gjort en uvurderlig innsats for fotballen i Hof il. Det er umulig å bare nominere en av dem fordi dette tospannet har samarbeidet en rekke år som trener og lagleder for flere lag. De har tatt initiativ og startet opp nye jente- og guttelag etter hvert som barna blir gamle nok, arbeidet en årrekke i fotballstyret og nå vært sentrale i etableringen av Fotballyst. I tillegg har de begge deltatt i utallige dugnader på og ved banen, og vært nesten kontinuerlig tilgjengelig og positive når det har vært behov for å løse praktiske utfordringer og logistikkoppgaver i forbindelse med kamp og trening.

Selv skriver fotballgruppa dette om #forballyst

Hof il har en liten fotballgruppe med mange engasjerte foreldre som ønsker barna en sunn hverdag og et godt fotballtilbud. Ideen om fotballyst ble født under en EM kamp i en garasje i Hof, det ble diskutert hvordan vi kan bidra positivt til å trekke ungene vekk fra en passiv tilværelse foran skjermen. Styret i fotballgruppa fulgte raskt opp med å videreutvikle prosjektet som vi nå vil dele med hele Norge. Målsetningen er å få barn og unge til å ta med seg ballen på løkka istedenfor å sitte inne foran skjermen. Om vi i Hof kan få med oss 80 unger, så må Norge kunne mangedoble det. Vi kaster oss ut i det, og med støtte fra Norges fotballforbund er det gledelig å kunne gi bort flott premie og opplevelse til 10 tilfeldige vinnere. Vi er spente, og gleder oss til mange registreringer og trekning. Om idrettslaget får et overskudd, vil midlene bli brukt til å videreutvikle prosjektet og bygge opp lokale fotballtilbud. Vi krysser fingrene for at hele Norge vil være med på festen! Vi gleder oss.

2022 planlegges i disse dager.

Vi ser for oss 8-9 uker med fotballaktiviteter. Drakter og billetter i potten i år som i fjor.

DNB har blitt hovedsponsor. Dette kommer godt med i planene til fotballyst.

Lurer dere på hva fotballyst er gå inn på www.fotballyst.no

Klikk her for å lese mer om innsatspokalen - og se de tidligere tildelingene

VI GRATULERER!