Idrettens dag og åpning av kunstgressbanen

Postet av Thorleif Rustad den 4. Sep 2016

For en fantastisk dag å åpne vår nye flotte kunstgressbane på! Sola har skint om kapp med "hoffingane" i hele dag. Dagen startet med sportsgudstjeneste, deretter var det duket for den offisielle åpningen av kunstgressbanen. Ordfører Mette Måge Olsen, idrettslagets leder Eira Weseth og representant fra Norges fotballforbund, Per Ravn Omdal talte. Deretter klippet ordfører Mette Måge Olsen og Andre Enerhaugen snora og banen var offisielt åpnet. Andre Enerhaugen ble, blant annet på bakgrunn av sin mangeårige innsats for å få til denne banen, utnevnt til æresmedlem i Hof IL. Deretter ble det sparket i gang en minicup med barnelag fra Svarstad, Hvittingfoss og Hof.

Samtlige av våre syv grupper var representert og hadde laget flotte aktiviteter i og utenfor Hofhallen som alle kunne prøve. Hof rideklubb hadde en artig oppvisning med stor ball og bandykøller.
Hof sykkelklubb arrangerte klubbmesterskap.
Gode vindforhold gjorde også at utøvere fra Hof paragliderklubb fikk mulighet til å lande på grusbanen.
Idrettsmerkekomiteen var på plass og flere utøvere tok idrettsmerket.
Hofløpet trakk også mange deltakere, både store og små. Egen resultatliste kommer.

Det er lagt ut flere bilder under fanen «Galleri» og «Idrettens dag». Ta en titt – mange fine bilder som oppsummerer en strålende dag i idrettens ånd. Takk til alle som deltok!