Idrettens dag 2018

Postet av Thorleif Rustad den 2. Sep 2018

Idrettens dag 2018 er over og vi ser tilbake på en dag full av aktivitet og flotte inntrykk.

Dagen startet med sportsgudstjeneste på 17.maihaugen med et nydelig høstvær som ramme.

Fra klokken 1200 dro gruppene våre i gang med sine aktiviteter i og utenfor Hofhallen. Turngruppa var først ut med sine apparater. Her fikk man prøve tradisjonell gym og turn, samt årets nykommer i Hof, Parkour.

Klatregruppa holdt jevnt trykk gjennom hele dagen, og her var det mange som fikk prøve seg i klatreveggen.

Over 30 personer forsøkte seg på en eller flere av grenene i Idrettsmerket. Flere fullførte og tok Idrettsmerket. De som mangler noe kan møte opp på mandager kl 1800. Da er idrettsmerkekomiteen på plass på grusbanen.

Både fotballgruppa og håndballgruppa hadde laget til aktiviteter som var mulig å prøve ut.

Hoppgruppa hadde lagt ut sin hjemmelagede rullebane og tjukkassen, så her var det bare å ta sats.

Under Idrettens dag deler Hof IL ut Knut J.Johnsens idrettspris. Prisen deles ut etter nominasjon fra gruppene, og det er Hovedstyret som beslutter hvem som får prisen, og om den skal deles ut.

For 2018 gikk prisen til Mudasser Mohammed Safi. Fra fotballgruppas nominasjon kan vi lese at Mudasser (15) er aktiv som spiller for HSH (Hof-Svarstad-Hvittingfoss). Han er trener for 2008-laget og klubbdommer. Mudasser er en person de yngre i fotballgruppa ser opp til og han er en inspirasjon for mange.

Vi gratulerer med prisen!
Her kan du lese mer om Knut J. Johnsens idrettspris

Hof paragliderklubb var representert. De hadde planer om at et par utøvere skulle lande på grusbanen, men grunnet noe vind lot ikke det seg gjøre denne gangen.

Hof modellbilklubb hadde også et lite show for oss. Fartsfylt og artig hobby!

Langrenngsruppa arrangerte Hofløpet. Du kan lese mer om Hofløpet og se resultater i egen artikkel.

Grillmaten gikk unna, og det så ut for at de fremmøtte koste seg denne varme septemberdagen.

Vil du se flere bilder? Her er link til vårt bildegalleri.

Hof IL ønsker å takke alle frivillige som bidro til å gjennomføre arrangementet.

Foto: Thorleif Rustad / Hof IL